close

Ed Sheeran - Photograph

#### 中文翻譯 ######

 

 

Lyrics 歌詞

Loving can hurt 愛能使人受傷

Loving can hurt sometimes 有時愛會使人痛苦

But it's the only thing that I know  但我知道這是唯一的阻撓

When it gets hard  當愛更艱難時

You know it can get hard sometimes   你知道的,有時愛很艱難

It is the only thing that makes us feel alive  但這是唯一讓我們感到存在的一件事

We keep this love in a photograph  我們把愛封鎖在照片裡

We made these memories for ourselves   那些我們一起製造的回憶

When our eyes are never closing  我們眼中只有彼此

Hearts are never broken  心中也只有彼此

And time's forever frozen still  且時間凍結的那一刻

So you can keep me  所以你可以把我

Inside the pocket of your ripped jeans  放在你破舊牛仔褲的口袋裡

Holding me closer till eyes meet  直到我們眼神交會的那一刻

You won't ever be along  都不讓你感到寂寞

Wait for me to come home  即使你在等著我

 

Loving can heal  愛可以療癒

Loving can mend your soal  愛可以治癒的你靈魂

And it's the only thing that I know,  know  我認為這是愛情最珍貴的地方

I swear it will get easier  我發誓一切會變好得更美好

Remember that with every piece of you  我記得每一個與妳一起的片段

And it's the only thing we take with us when we die  而且我們會一起守著這些回憶直到我們死去

We keep this love in this photograph  我們把愛封鎖在照片裡

We made these memories for ourselves  那些我們一起製造的回憶

Where eyes never closing  我們眼中只有彼此

Hearts are never borken  心中也只有彼此

And time's forever frozen still  且時間凍結的那一刻

So you can keep me  所以你可以把我

Inside the pocket of your ripped jeans  放在你破舊牛仔褲的口袋裡

Holding me closer till our eyes meet  直到我們眼神交會的那一刻

You won't ever be along  都不讓你感到寂寞

And if you hurt me   即使你傷害我了

Well that's okey baby only words bleed  那也沒關係  我不會放在心上

Inside these pages you just hold me  我仍然是你的

And I won't ever let you go  我們永遠都不會分開

Wait for me to come home  你等著我

Wait for me to come home  你等著我

Wait for me to come home  你等著我

Wait for me to come home  你等著我

 

Oh you can fit me  你可以把我置在

inside this necklace you got when you were sixteen  妳16歲生日時我送的那條項鍊

Next to your heartbeat where I shoud be  得以讓我在妳每次心動時  我就在你心上

Keep it deep within your soal  使我們心靈結合

And if you hurt me  即使你傷害我了

Well that's okey baby only word bleed  那也沒關係  我不會放在心上

Inside these pages you just hold me  我仍然是你的

And I won't ever let you go  我們永遠都不會分開

 

When I'm away  即使我不在妳身邊

I will remember how you kissed me  我也會惦記著那次

under the lamppost back on sixth street  在第六街的燈火下妳的親吻

Hearing your wisper through the phone  和妳在電話那頭的綿綿細語

Wait for me to come home  即使你在等著我

 

作詞/作曲:Ed Sheeran  

中文翻譯Sophia  

 

 

arrow
arrow

    Sophia ♪~♫♫ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()